MENDENGAR DAN MEMAHAMI MAKNA

Listen to Quran

Monday, November 23, 2009

PNEUMONIA


adriana letih smpai tertido.


petang time aku melawat adriana





Salam..

Hari ni dah 1 week anak aku demam...tapi hari ni Alhamdulillah dh sembuh sikit...

Minggu lepas hari Selasa,anak aku demam panas waktu malam...Demam dia pun mcm on-off je.
Bila siang ok je..Nasib baik anak aku ni aktif sikit.

Hari Rabu aku bawa Adriana p KMC Alor Setar..P check doktor kata demam biasa.Tapi ada kahak dlm paru-paru..Lepas tu balik makan ubat pun x mau lega juga..Selalu kalau dia makan ubat demam dlm 2 hari lega la...

Demam anak aku makin berpanjangan...Hari Sabtu time tengah hari panas badan makin kuat..Bila check suhu 39.2 darjah...Aku risau sangat takut tarik...

Pukul 4 ptg aku bawa p klinik kt Bndr Darulaman,check suhu meningkat 41 darjah..Doktor tgk kat dada anak aku ada bintik2 merah...Doktor suspek denggi sebab terlalu tinggi suhu..Doktor buat surat transfer ke hospital..

Pukul 5 aku p Hospital Sultanah Bahiyah..Doktor di HSB bt X-ray,confirm ada kuman dlm paru-paru...Kena tahan wad la..Malam amik darah,doktor kata bkn denggi...

Ni dah 2 hari di HSB,doktor masuk ubat antibiotik je...Doktor kata hingus dan kahak ada lg..kahak dlm paru-paru susah nk buang...Dalam wad tu pun ramai juga budak yang kena Pneumonia ni...

Bila boleh keluar pun aku tak tahu lagi ni...Rasa Raya Haji pun kat hospital.

Di doakan agar Adriana cepat sembuh..

No comments:

Post a Comment